اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  تخته سیاه

شغل‌های رویایی| پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها

انتخاب شغل پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها، سخت است؛ اما پیش‌بینی زمان وقوع فوران‌های آتش‌فشان‌ها برای نجات زندگی مردم، کاری ارزشمند و مهم است.

شغل‌های رویایی| پیش‌بینی فوران آتش‌فشان‌ها

به گزارش فارس نوجوان، متخصصان آتش‌فشان، آتش‌فشان‌هایی را که فعال هستند و فوران می‌کنند و آنهایی را که خاموش و خفته‌اند، رصد می‌کنند.

آنها نمونه‌هایی از خاکستر و گدازه‌های آتش‌فشان را جمع می‌کنند و ساعت به ساعت هر تغییری در رفتار فعالیت آتش‌فشان‌ها را ثبت می‌کنند. 

آتش‌فشان‌شناسان در جست‌وجوی نشانه‌هایی هستند که آتش‌فشان‌های خاموش ممکن است دوباره فعال شوند. این نشانه‌ها عبارتند از برآمدگی در پوسته سطح زمین، خروج گاز از دهانه آتش‌فشان‌ها و زمین لرزه‌های خفیفی که نشانگر آن است که گدازه‌های آتش‌فشان در زیر زمین در حال فعال شدن هستند.

همچنین متخصصان آتش‌فشان با بررسی جریان گدازه‌های قدیمی و رسوب‌های خاکستر آتش‌فشان از شیوه فعالیت آنها در گذشته آگاه می‌شوند.

آنچه که شما انجام می‌دهید

شما هر روز زمانی را صرف جمع‌آوری یافته‌ها و داده‌هایی می‌کنید که از طریق ابزار و وسایلی نظیر لرزه‌نگارها و حسگرهای جی‌.‌پی.اس که در دهانه آتش‌فشان نصب کرده‌اید، به دست می‌آورید. 

سپس باید نتایج حاصل از این داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. هنگام جمع‌آوری نمونه‌های آتش‌فشان برای در امان ماندن از گرمای سوزان باید از لباس محافظ استفاده کنید.

علم لرزه‌نگاری مربوط به مطالعه زمین لرزه‌ها می‌شود. به عنوان یک لرزه‌نگار باید همه زمین لرزه‌هایی را که در گوشه و کنار جهان روی می‌دهند، رصد کرده و از مناطق زلزله‌خیز بازدید کنید. برای شناخت کافی از علت و چگونگی وقوع زمین لرزه‌ها باید تحقیقات وسیعی انجام دهید تا پیش‌بینی زمان دقیق فوران‌ها، دقیق‌تر انجام گیرد.

موضوع‌های درسی مورد نیاز

دبیرستان: فیزیک و جغرافیا

تحصیلات دانشگاهی: دوره کارشناسی زمین‌شناسی، جغرافیا یا آتش‌فشان‌شناسی که می‌توانید آن را تا گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری ادامه دهید.

محل کار شما

این کار نوعی شغلی پژوهشی است. می‌توانید برای یک سازمان زمین‌شناسی یا در واحد زمین‌شناسی دانشگاه کار کنید. یعنی جایی که ضمن انجام دادن کارهای پژوهشی، تدریس هم کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول